>

cik nuyui taip taip

Monday, August 16, 2010

Nasi Bubur Mama | Murtabak Chowkit | Murtabak Pekan

pic ni masa kenduri cukur jambul zara amanie (cucu mama yg no. 1)
Weekend balik kg.. kat mana?.. Mempaga, Karak, Pahang Darul Makmur.... wah... masakan mama... sebulan dah tak rasa.. ahaha.. (1 bulan?) 3 hari bukak pose sental selagi boleh.. ehehehehe..... last day semalam... mama wat nasi bubur... ahahah.. ala2 bubur lambuk korang la... tapi home made mestile spesel sket kan.... kari flavour lagik... isi... udang ngan sotong.... perrghh... siap bungkus bawak balik kl tau... bubur nasi mama, bukan nak riak.. ehehehe.... sedapp.. bukti?... selain aik beradik aku yg lahap nih.. (ahahahaha) .. cik gu math aku masa darjah 5-6 dulu.. tiap2 kali pose mesti dah sound kat abah aku. kalau mama aku wat bubur tu dia nak jugak... mesti mau antar umah dia.. ahahah.... dah berape belas tawun dia hadap bubur nasik mama aku tu.. ehehehehee..... dari dia bujang .. anak dah dua ..... dari aku sek ren.. skang aku?.. ahahahahaha..... 3 kali sekolah rendah... ehehe... tapi lupe ar.. nak snap gambo periuk semalam.... isk.. tak patut.... yg bungkus pun dah tinggal plastik... (aku mmg ratu bungkus).... disebabkan kan mama punye bubur nasi lagik marii... maka .. aku mmg tak bape nak layan bubur lambuk pasar ramadhan... boleh kata tiap2 tahun tu 1 kali je paling byk aku beli.. tu pun pasal org lain yg nak makan... aku sesudu je bleh kut....

nanti ar.. nih awal lagik.. kalau seminggu dua nih mama wat lagik.. aku snap2 la gambo utk tatapan korang... eheheheeh.....

hari nih... ermm... tak tau dah nak makan apa.. gi bazar ramadhan... ermmm.. aku kurang sket bab nih.. pasar malam pun bleh kire dgn jari setahun bape kali aku gi... walaupon dlm satu mlm tu bape puluh pasar malam kat kl nih..... 

Adik aku.. yg sorang tu layan murtabak masa buka.... mende wajib.. pasal kalau kat kg.. mmg abah aku dari dulu murtabak mesti ada.... mmg bulan pose je la kitorang akan cari murtabak nih.... kalau bulan tak pose kalau tetiba teringat.. pegila kat chowkit nun... yg tu mmg sedap.... tapi harga dah naik la pulok.. ahahahaha... sekarang dah rm2.50 sekeping... isk.. isk.. isk... kalau bulan pose nih boleh gak gi beli yg kt bazar ramadhan jalan raja alang tu.. baru rm1.50... tu pun tu dia.. org punye beratur.... ahahahahha..... 

tapi setakat yg aku nampak tak leh celen murtabak pekan kat stadium kuantan dulu.. masa aku jadik org kuantan la... dia punye beratur.. hahahah macam ko nak tgu main go kart kat genting nu ha... ahahah... selekoh sana.. selekoh sini.. eheheeh... tapi murtabak dia tebal gile.... sedappp.. tu yg sanggup dorang tgu tu.. aku?? tak penah pun tgu... ahahaha.. beli je yg laennn.... eheheeh..... mana tahu sedap?? ermm.. bulan tak pose dia ade kedai dia.. kat situ le aku belasah... ahahahahaa...

ermm.. dari bubur nasik. dah larat ke murtabak la pulok..adoi.. len macam lak rase perut nih. eheheheeh.... STOP.

love ~nuyui~
Comments
2 Comments

2 geng putri roh yg tomeiii....:

Jamiel said...

Best nye weekend awk..

putri_roh said...

eheheh.. balik umah parents... sapa yg tak best kan.. ehehe.....

abadikan gambar instagram korang

ce citer.. ce citer....

Get widget here

koi bace deme nih....

~rombongan cik nuyui~