>

cik nuyui taip taip

Monday, July 26, 2010

Manusia... Ish.. Ish... Ish.... (1)


tempat kejadian : jalan sultan ismail, kl.... traffic light renaissance menghala ke bukit bintang....

aku : wave 125 s aku le...

manusia ish... ish... ish... : wira sedan kaler orange felda... sport rim kaler putih.. lelaki MELAYU pakai spek itam.. muka baru mandi.... (ahahaha.. ayat kalau dah bengang)

Aku : assalamualaikum bang... (sopan?)

Manusia Ish.. Ish.. Ish... :  (trus pandang muke aku)

Aku : Nak tanye.. kod kaler kete nih apa yek?

Manusia Ish... Ish... Ish... : Putih.

Aku : ? (dlm hati maybe dia ingat aku tanye kaler sport rim dia) Tak... Kaler Body nih kod dia ape ek?

Manusia Ish... Ish... Ish... : Iye lah.. putih....

Aku : Putih? nih oren kan?

Manusia Ish... Ish... Ish... : Ye la.. Mula-mula putih.. pastu lama2 dia jadik la kuning.

Aku : (dlm hati aku sebut oren dia kata kuning?) Ooooo.. ye ke... takpe la. terima kasih......

Ini macam punye orang pun ada?.... mesti korang kata yg aku suke suki gi tanye orang tu bakpe kan?... aku ikut pesanan ayah aku le... sebab dia nak tau kod kaler yg aku ske tu senang dia nak gi cakap kat pomen dia.. ye la.. dia kt bentong...

nasib baek la aku tertinggal enpon sebab dah lambat nak amek makcik aku kat opis dia... kalau tak dah glemer gambo dia ngan kete dia kat blog aku nih.... isnin-jumaat aku raider makcik aku.. jemput dia kat opis antar ke pekeliling... (dia berulang tiap2 hari dari bilut ke jln sultan ismail)... kalau aku amek dia sempat la dia naek bas kul 6.. kalau tak dulu2 dia akan naik bas kul 7.... lagipun skang teksi mahal gilossssss...... kalau time hujan (yg konpem jem gile : tak tahu pesal) teksi mau cecah belas2 ooo.... kalau aku cilok ngan moto 5-7 minit udah sampe.....

berbalek kepada mamat tadik.. isk.. isk.. isk.... membuatkan aku rasa berpegang kepada biorle sesat jalan asalkan tak malu... bengong punye orang.....

love
~nuyui~
Comments
4 Comments

4 geng putri roh yg tomeiii....:

mr_khai said...

eh2.. bkn ke hang yg memegang prinsip "moral of the story": malu bertanya sesat jln.. hehehe

putri_roh said...

ahahah.. mmg la.. tapi kene ade tambahan..... tak bermakna org yg aku tanye tu tak sesat jugak... ahhahah.. mcam brader tu.. sesat perasaan... budus... melayu sama melayu pun mau wat perangai cenggitu.... ahahaha....

lagik satu pengajaran... nak bertanya tgk pada tempat bertanya.... ahahaha.... kalau tempat bertanya tu cam poyosss lupakan... bior le sesat.. ahahahaha....

♥ Xett Hereen ♥ said...

nuyui,, yg neh stetmen klaka habeh kot---> "membuatkan aku rasa berpegang kepada biorle sesat jalan asalkan tak malu"

btol gak kan,
yela, nmpk kale oren. tapi katenye putih n btukar jd kunen.
apekah,,


hohohoho

putri_roh said...

ermm.. tu la pasal.... nampak ngat bengongnye.. ahaha.. so tadek la malu sgt rasenye mase tu bila tau dia tu buta warna rupenye.. ahahahahaa

abadikan gambar instagram korang

ce citer.. ce citer....

Get widget here

koi bace deme nih....

~rombongan cik nuyui~