>

cik nuyui taip taip

Saturday, December 3, 2011

Sewa Pistol Polis : 5K sekali guna | Malaysia oh Malaysia


KUALA LUMPUR: Tiga anggota polis antara empat yang ditahan kerana disyaki terbabit kegiatan menyewakan senjata api jenis revolver .38 kepada pihak tertentu yang kemudian digunakan untuk melakukan jenayah termasuk rompakan.


   Difahamkan, senjata berkenaan disewakan pada harga RM2,000 hingga RM5,000 dan bayaran dilakukan secara komisen menggunakan wang hasil rompakan.

   Menurut sumber, kegiatan itu terbongkar selepas Cawangan Jenayah Berat (D9) Ibu Pejabat Polis Kontinjen Terengganu menahan dua individu termasuk seorang anggota polis yang bertugas di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Hulu Terengganu pada 29 November lalu.

   Sehari selepas penahanan itu, dua lagi anggota polis yang bertugas di Pusat Latihan Polis (Pulapol) Jalan Semarak, di sini, dicekup kerana disyaki menjadi antara individu yang mempunyai kaitan rapat berhubung kegiatan pengedaran serta penyewaan senjata api berkenaan.

“Dua anggota polis yang ditahan di ibu negara itu berusia pertengahan 20-an dan mereka baru berkhidmat antara empat hingga lima tahun.
patut la Malaysia skang neh dah mcm 'Young n Dangerous" punye citer.... hui.. mudah rupanya.... dah naik gaji riban-riban pun masih nak wat cenggini... walaupun tak semua... tu yang kena baru 3 orang... yang tak dapat dikesan????

love ~nuyui~
Comments
2 Comments

2 geng putri roh yg tomeiii....:

Fendy said...

terok sgt polis skrg ni...ish3..

ain ainish said...

saye kenal polis ni..x sgke...

abadikan gambar instagram korang

ce citer.. ce citer....

Get widget here

koi bace deme nih....

~rombongan cik nuyui~