>

cik nuyui taip taip

Monday, March 7, 2011

Saman Ekor??? Korang dapat banyak mana?? Jom baca kes neh....


koi jenjalan jap tadik.. singgah kat Je Jai... baca la pasai isu neh.... ermm... tak penah tau pulak selama neh...

koi petik yg neh...
Berbalik kepada tawaran kerajaan memberikan diskaun pembayaran saman. Ingin dimaklumkan bahawa tindakan ini tetap salah. Isu utamanya ialah bukan jumlah bayaran kompaun atau denda itu RM300 atau RM150 atau pun RM50. Isu utamanya adalah, adakah seseorang itu benar-benar melakukan kesalahan yang didakwa sehingga mereka wajib membayar denda?

korang tau???
yg duk dengar neh... org sibuk duk gi byr saman ekor tu pasai takut kene blacklist... takut takleh renew segala macam mak nenek... rupa2nya notis tu buleh diabaikan selagi blum dibuktikan bersalah di mahkamah.. huhuhu.....

baca artikel penuh kat sini okes..... Isu Saman Ekor | Lim Yaw Chiang lawan Director JPJ

meh tonTon : kucing pun ade lif tau
love ~nuyui~
Comments
5 Comments

5 geng putri roh yg tomeiii....:

MAMA MIRZA said...

nuyui... mi pon kena ntah pape.. taun 2006 kata saman dah batal.. tapi tup² ada plak.. hmmm.. nanti mi citer.. tuh pon penah abg bonzer aka hubby gi gaduh kek balai polis.. tapi kena bayar gak.. sengal kan???

storyfromme said...

main lawan2 pulak.walaupun saman ekor ne takde perasaan, lebih sikit dari halaju dibenarkan pon kene saman jugak, tapi salah tetap salah.

putri_roh said...

ha... kalau dah confirm mmg kita wat salah ok la kan nak gi bayar... tapi kalau dah tak salah.. macam baru2 kes keta ade kat labuan tapi kene saman kat klang... ha.. tu bleh lawan..

kadang2 u org tgk saman je dah gelabah.. padahal tu notis.... 'anda diminta hadir ke mahkamah'... kalau tak salah.. tapi org mana nak rajin gi mahkamah.. so redha je la.. eheheheh....

Pakcik Android said...

pakcik pun tak byr lagi.tapi betul ke nak blacklist sbb klau buat mcm tu ramai yg mengamuk nnti....

putri_roh said...

ermm.. tu la.. kalau mengikut artikel tu... selagi blom diputuskan di mahkamah tak boleh di blacklist... kalau saman ekor la...

abadikan gambar instagram korang

ce citer.. ce citer....

Get widget here

koi bace deme nih....

~rombongan cik nuyui~