>

cik nuyui taip taip

Thursday, December 9, 2010

Daftar Hak Milik Matahari????



eheheheh..... sesuke ati dia je ek???? dah tu nanti.... org duk berjemur kat tepi pantai dia nak charge camne??? kalu org taknak bayar dia nak gi payung sesorang ke sepanjang pantai kat seluruh dunia neh??? ahahaha......

meroyan gamaknye.. yg melayan tu pun meroyan gak le tu.....

MADRID - Seorang wanita dari Galicia, Sepanyol, Angeles Duran (gambar) menyatakan matahari secara rasminya sudah menjadi miliknya, lapor sebuah akhbar semalam.

Menurut Duran yang berusia 49 tahun, dia mendaftarkan namanya sebagai pemilik matahari di sebuah pejabat notari awam tempatan.

Pejabat notari awam bertanggungjawab mengesahkan sesuatu perjanjian yang dibuat.

Dokumen yang dikeluarkan pejabat itu mengisytiharkan bahawa Duran merupakan pemilik matahari iaitu bintang yang terletak di pusat sistem suria dengan jarak dari Bumi kira-kira 149,600,000 kilometer.

Menurut wanita itu kepada akhbar El Mundo, dia mengambil langkah mendaftarkan namanya sebagai pemilik matahari pada September lalu.

Duran berkata, dia mendaftarkan namanya itu selepas membaca artikel bahawa seorang lelaki Amerika Syarikat telah mendaftarkan namanya sebagai pemilik bulan dan kebanyakan planet di dalam sistem suria.

Dia menjelaskan, terdapat satu perjanjian antarabangsa yang menyatakan bahawa tidak ada mana-mana negara boleh mengaku menjadi pemilik bintang atau planet.

Namun, perjanjian itu tidak menyatakan bahawa mana-mana individu tidak boleh menjadi pemilik bintang atau matahari.
Duran menyatakan, dia kini mahu mengenakan caj kepada setiap orang yang menggunakan matahari.

Menurutnya, dia akan memberikan separuh daripada hasil kutipannya itu kepada kerajaan Sepanyol, 20 peratus untuk dana pencen, 10 peratus bagi tujuan penyelidikan dan 10 peratus untuk menamatkan kebuluran dunia manakala 10 peratus lagi menjadi miliknya. - Agensi

Sumber : Kosmo Online

love ~nuyui~
Comments
3 Comments

3 geng putri roh yg tomeiii....:

ieyza said...

uikss....camner tu??pas nie dah takleh nak jemur baju la yekkk...

putri_roh said...

ha.. tu la... dia nak gi saman sengsorang... ahahah... sebab guna matahari dia tanpa kebenaran....

Adyshariz said...

btui gak ckp dia, mana2 negara tidak dibenarkan memiliki matahari, tapi org perseorang no hal, pas ni mesti ada yg nak amik bintang pulak kot..ngeh3..apepon, semua tu milik Allah..

abadikan gambar instagram korang

ce citer.. ce citer....

Get widget here

koi bace deme nih....

~rombongan cik nuyui~